Namibie, Zimbabwe & Zambia

23 december 2018 - Nairobi, Kenia

Daar zijn we weer! De volgende stop die we hadden was in Namibie. Waar we eerst een hostel hadden in Windhoek, hier verbleven we 1 nachtje! Daarna stond er een 4x4 auto voor ons klaar met Rooftop Tent!

We begonnen in Sesriem, waar we een bezoek brachten aan de rode duinen. We hebben dune 45 beklommen en er nog leuker weer vanaf gerend, daarna hebben we deathvlei en sossusvlei bezocht. Onderweg nog gestopt bij Solitaire, volgens google een europees stadje met de beste appeltaart, en volgens ons; een tankstation, bakker en cafe in 1, waar ze inderdaad appelgebak verkopen ..

De volgende stop was in walvisbay en Swakopmund! Hier hebben we quad gereden en gesandboard door de duinen. Ook hebben we gekayakt tussen de zeehonden, en ons laten rondcrossen door de duinen. De routes onderweg zijn heel mooi en erg uitgestrekt.

Voorbeeld;Zo hadden we samen besloten bij de eerst volgende camping te stoppen voor een overnachting; met het vervolg dat je 2 uur later nog geen camping gevonden hebt!!

De volgende stop was in Omaruru, we hadden een camping ergens in the middle of nowhere, er was verder niemand!

Etosha was de volgende stop! Hier zijn we 3 nachten verbleven. Hier is onze Big 5 lijst helemaal vervuld! Echt heel gaaf! En bij deze campings had je een waterhole waar je savonds en sochtends nog naar de dieren kon kijken van heel dichtbij; met een drankje erbij! We zagen; olifanten, giraffe, zebras, neushoorns, antilopen en geweldig mooie vogelsoorten!

We hebben nog een bezoek gebracht aan een cheetah opvang, waar we zagen hoe deze verzorgd en gevoerd waren. En daarna zijn we per toeval op een geweldige lodge terecht gekomen (zo op de bonnefooi ergens aankloppen blijft het gaafst!) de camping lag midden in een natuurpark Otjiwa! Tijdens onze avondbraai liepen de herten en de pumbas gewoon aan ons voorbij! En het personeel deed nog een afrikaanse zang&dans voor ons, zo leuk! Ook vertelde ze ons over de ochtendsafari, in een onbekender park is dat helemaal niet duur en we zagen nu de witte neushoorn! (deze misten nog op onze lijst). we zagen er wel 10 van heel dichtbij!

Onze laatste nachts was weer in windhoek, mochten jullie hier ooit komen, breng een bezoek aan Joe’s Beerhouse!

De afgelopen week was geweldig, namibie, het kamperen en het eten van (kudu, orynx en sprinkbok) jullie hebben ons hartje gestolen!

Daarna gingen we met de bus naar Zimbabwe (victoria falls) deze reis duurde 24 uur! En een gratis tip van ons.. Ga nooit out of cash! Want dan kan het zomaar dat je terug moet bij de borders omdat ze geen pinautomaat hebben, en daar een taxi nemen naar een dorp, waar dan vervolgens het geld op is uit de automaat en je weer door mag naar het volgende dorp, daar je geld kunt pinnen, dan terug naar het 1e dorp om het geld te wisselen en snel terug! Best vervelend voor zon bus als ze een dik uur op ons 2 moeten wachten..

Vanuit the victoria falls in zimbabwe moesten we naar livingstone in zambia, dus 3 taxies verder om door allle borders te komen. En heel wat stempels in onze paspoorten verder kwamen we bij het hostel!

We hebben gewandeld bij the victoria falls in Zimbabwe en Zambia. We hebben geraft!!! Dit was onze favoriet. We hebben er gezwommen, met een microligjt gevlogen en een riversafari gedaan! Kortom we zagen deze waanzinnige watervallen vanuit t water, de kant en de lucht!

Ook hebben we kennis gemaakt met de Afrikaanse lekkernij;  krokodill! Best lekker als je het ons vraagt! Maar de Samosa blijven onze favoriet.

Na 6 dagen bij the falls kunnen we opweg naar Tanzania, en zit de helft van onze reis er alweer op!

We willen jullie dan ook allemaal fijne kerstdagen & een gelukkig nieuwjaar wensen! Tot in 2019..

Heeeeel veeel liefs,  Sha & An

1. Henny:
    23 december 2018
    Super mooie foto’s Dames! Geniet ervan👍🌲🎅
  2. Peter:
    24 december 2018
    Gelezen ik jullie volgen.
  3. Annie Drissen:
    26 december 2018
    Geweldig meiden fijn om jullie reis verhalen te lezen. En dat bijna alles goed gaat daar bij jullie en dat je weer opgeknapt ben Anne en weer vrolijk de reis kunt voortzetten geniet ernog samen van de komende weken .En alles wat deze levenles jullie nog brengen zal gr Mam
  4. Lucia:
    27 december 2018
    Dit is wat je noemt GENIETEN!!