Kaapstad,

9 november 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Dinsdag 30 oktober kwamen we na een lange vlucht aan in Kaapstad. Na een lange rij bij de paspoortcontrole, konden we met Uber naar ons Hostel gelegen op Longstreet. We hebben ingecheckt, en zijn de buurt gaan verkennen & even boodschapjes gedaan voor ons eerste avondmaal!

De woensdag zijn we door de buurt gaan wandelen. Naar het V&A waterfront. Daar heerlijk gezeten aan het water, en winkeltjes gekeken. Ook werd hier op straat muziek gemaakt, zo te gek! Alle liedjes doen me denken aan The Lion King! Daarna zijn we naar Bo-Kaap gewandeld. N leuke buurt met allemaal gekleurde huisjes.

Donderdag zijn we de Tafelberg gaan beklimmen. Best een pittige klim. Je hebt geen wandelpaden en je mocht over de rotsblokken omhoogklimmen. Na zon klim van 2 uur stonden we boven. Het waaide heel hard boven op de berg en het was er super super koud, ook door de harde wind hadden we niet helemaal het uitzicht waar we op hoopte, maar we hebben de Tafelberg beklommen. Ooh en we mochten ook weer terug klimmen, want de kabelbaan die wij wilde nemen ging vandaag ook niet door de harde wind. Dus ook weer zon 3 uurtjes omlaag geklommen. Hahaha, maar we stonden boven!!!

Vrijdag hadden we een welverdiend dagje aan het strand! Het zonnetje scheen heerlijk dus we zijn heerlijk naar Clifton Beach gegaan. Onze voetjes hadden wel wat rust verdiend. Daarna hebben we een hapje gegeten in Camps Bay waar we ook nog even een zonsondergang meepikte! Echt heel erg mooi!

Zaterdag zijn we eerst gaan relaxen en lunchen in de haven. En smiddags hadden we een wedstrijdje Ajax Capetown op de planning. Het kaartje kostten omgerekend nog geen 2 euro, en er zaten zon 100/150 man op de tribune. Maar wow wat konden zij een sfeertje maken zeg! Ze speelden tegen de Real Kings en uiteindelijk werd het 2-2.

Zondag stond een bezoek aan Robbeneiland! Indrukwekkend & bijzonder! Wat het bijzonder maakt was dat de rondleiding door de gevangenis werd gegeven door ex-gevangenen. Heel erg de moeite waard!

Maandag stond er een bezoek aan township gepland. Om te zien hoe membdaar leefde. En ook om te horen dat mensen zoals onze gids, wel weg zou kunnen daar maar niet zou willen. We bezochten het Township Langa. Ook dit was weer erg indrukwekkend. Daarna zijn we onze was weg gaan brengen en hebben we gegeten bij Mama Africa! Hier moet je echt naar toe als je in Kaapstad bent. Echt Afrikaans eten en geweldige livemuziek!

Dinsdag hebben we ons hostel & kaapstad achter ons gelaten. En zijn we op weg gegaan met de auto! Chapmans peak drive, kaap de goede hoop & boulders beach waren de bestemmingen. Wat een geweldige route zeg! En ons eerste wildlife gespot; Bavianen & Pinguins! Jeeeej!!! We sliepen in Muizenberg

Woensdag zijn we op pad gegaan naar Stellenbosch! Dit staat bekend als de wijnregio. We sliepen in een bed & breakfast met nederlandse eigennaren Gert-Jan & Ingrid. Lieve mensen die ons echt opweg hebben geholpen, en voor ons een wijntour hebben geboekt voor de volgende dag! Dus dit hebben wij op Donderdag gegaan! Super leuk, en lekker natuurlijk! En wat een mooie uitzichten zeg!

Tot zo ver een klein ideetje van onze reis!

Wij hebben Afrika in ons hart gesloten, wat een geweldig land & geweldige gastvrije mensen!

Liefs Shalina & Anne

1. Odeke:
    9 november 2018
    Dat klinkt erg goed dames! Geniet ervan en bedankt voor dit leuke verslag en de foto's!
  2. Jolanda smeets:
    9 november 2018
    Geniet ervan dames! Kei leuk om te lezen wat jullie meemaken!
  3. Lucia:
    9 november 2018
    Zoveel gedaan en gezien in zo'n korte tijd! Blijf schrijven dan genieten wij hier ook mee!!
  4. Henny:
    9 november 2018
    Dames geniet van jullie reis en laat ons meegenieten!Mooie foto’s👍😘
  5. Bianca:
    10 november 2018
    Heel tof!!
  6. Danielle:
    11 november 2018
    Wow klinkt fantastisch!! En wat hebben jullie al veel gedaan. Erg leuk om te lezen! X