Tanzania

Hallo Luitjes,

Hier zijn we weer, sorry het heeft even geduurd! Maar dit komt omdat we het zo naar onze zin hadden!

We begonnen tijdens kerst in Dar es Salaam. Hier hebben we een kerstbrunch gehad, voor het ultieme kerstgevoel! Verder was het hier te warm, dus was het kerst bij de aircoditioning!

Na de kerstdagen hadden we een auto tot onze beschikking, we gingen voor zon zee strand naar bagamoyo, en bezochten vanuit hier nog een glijbanenpark, vanuit daar gingen we naar Lusutho, als je in Tanzania bent, mag je dit echt niet missen! Echt een gave route, en een hele mooi omgeving! We hebben ons hier wel nogal vaak verreden, dus de weg ernaartoe duurde even. Vooral het zoeken naar ons guesthouse was een hele opgave. Vanuit Lusutho gingen we naar Moshi!

In moshi hebben we oud en nieuw gevierd! Heel gaaf, eindelijk tijd voor clubbing! En dansen dansen dansen alsof je leven ervan af hing! verder deden we een citywalk, gefiets aan de voet van de kilimanjaro en geleerd hoe je samosa en chapati kookt, op tradionele wijze! Vanuit moshi gingen we naar Arusha, met een tussenstop bij de hotsprings. In Arusha hebben we een koffietour gedaan, en zijn we 6 dagen op safari geweest;

Tarangire nationalpark

Serengeti

Ngoro ngoro

dit was geweldig! We zagen alle dieren! En dit blijft echt een genot om naar te kijken. Na de safari begon voor ons het vrijwilligerswerk!

Dit was het mooiste avontuur so far! we sliepen in een vrijwilligershuis, met allemaal andere vrijwilligers uit verschillende landen. En we hadden een bar als tuinhuisje waar ook de locals kwamen! Dus dat was super! Ook op het vrijwilligerswerk konden we vanalles doen, huiswerk nakijken, lessen geven, ondersteunen bij de opdrachten, eten uitdelen, buitenspelen, de afwas doen, materialen knutselen voor in de klassen. Het was een heel schooltje, waar veel aandacht was voor de leerlingen. Wij voelden ons meer dan welkom! En zijn met pijn in ons hart hier dan ook weer weg moeten gaan! Datzelfde geld voor het huis, de andere volunteers, de locals en ook de kok aunt mishis, supervisor Sia, Rema van de bar & Prisco waren super! Ook hier zijn we meerdere keren op stap geweest, en ook deze feestjes gaan we missen! Want dansen kunnen ze hier wel! Na de 3 meest fantastische weken ooit, gaan we nu nog 2 weken genieten van zon zee strand & cocktails op Zanzibar! Dit was dan ook onze laatste blog!  Lief ons gevolgd te hebben!

Het was GEWELDIG!!!

1. Milly:
    5 februari 2019
    Trots op jou lieverd❤ Geniet geniet geniet van je laatste weken samen🏖! Wij kunnen niet wachten op je avonturen te horen😘
  2. Lucia:
    5 februari 2019
    Wat een ervaringen hebben jullie opgedaan!! Ga nog genieten van jullie welverdiende "rust"vakantie!
  3. Henny:
    5 februari 2019
    Een mooie ervaring weer rijker, en nu lekker vakantie vieren!!
  4. Danielle:
    5 februari 2019
    Wat leuk om jullie verhaal weer te lezen. Echt fantastisch!! En hele leuke foto's! Geniet nog van de laatste weken! Zal straks ff afkicken zijn.. 😉 Veel liefs Danielle
  5. Annefleur:
    5 februari 2019
    Leuk om te lezen!! Geniet van de laatste weken samen!☀️🌴😘
  6. Gerjon Janssen:
    6 februari 2019
    Geweldig allemaal,leuk om het te lezen. Nog veel plezier de laatste weken